Wat is kanaaltoezicht?
Teams-kanalen zijn standaard niet gemodereerd. Dit betekent dat er geen toezicht wordt gehouden op de conversaties binnen een kanaal. Alle teamleden kunnen berichten posten, of op berichten reageren. Maar wil je meer controle over een kanaal, dan kun je als teameigenaar moderatierollen instellen. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld een kanaal wilt gebruiken voor aankondigingen en als je niet wilt dat teamleden zelf berichten in het kanaal plaatsen.
Wat kan een moderator?
- Posten naar een kanaal en reageren op berichten in een kanaal.
- Andere teamleden toevoegen of verwijderen als moderator.
- Bepalen of teamleden kunnen reageren op bestaande kanaalberichten.
- Bepalen of bots en connectoren kanaalberichten mogen verzenden.
Moderatie inschakelen
- Ga naar het kanaal en klik op de ‘drie puntjes’ (instellingen) achter de naam van het kanaal.
- Kies in het uitklapmenu voor de optie ‘Kanaal beheren’.
- Zet nu onder kanaalinstellingen het ‘kanaaltoezicht’ op ‘aan’.
- Stel vervolgens de moderators en teamlidmachtigingen in.
Zo heb je in vier eenvoudige stappen meer controle gekregen over de conversaties binnen een Teams-kanaal. Benieuwd naar meer handige tips voor Teams? Bekijk ze hier: Let’s talk Teams
Bert Paarhuis
Senior SharePoint consultant
Heb je vragen over deze of een andere functionaliteit binnen Teams?
Vul dan onderstaand contactformulier in en wij nemen contact met je op. Wij helpen je graag.