Unica ICT Solutions beschikt over verschillende certificeringen die de kwaliteit van onze dienstverlening onderschrijven. Deze certificeringen tonen aan dat wij op een verantwoorde manier omgaan met bedrijfsinformatie en -systemen en onze processen regelmatig formeel laten toetsen door een onafhankelijke externe auditeur. De kennis die Unica ICT Solutions heeft opgedaan bij het behalen van de certificeringen, zetten wij tevens in voor onze klanten om hen te helpen bij vraagstukken op het gebied van informatiebeveiliging en compliance.
Unica ICT Solutions beschikt onder meer over de volgende certificeringen:
SOC 2 Type II
Assurance verklaring op het gebied van beveiliging, beschikbaarheid, integriteit van verwerking, vertrouwelijkheid, privacy en NIS-2 Compliant.
ISO-9001
ISO 9001 is dé internationale norm voor kwaliteitsmanagement. Hierin zijn eisen samengevat om kwaliteitsmanagementsystemen te standaardiseren, meetbaar en controleerbaar te maken. ISO 9001 benadrukt het belang van de wensen en eisen van onze klanten en andere belanghebbende partijen en van de kwaliteit van onze producten en diensten. Daarnaast toont Unica ICT Solutions met dit certificaat aan dat we veel waarde hechten aan continue verbetering van onze processen en diensten ten behoeve van de tevredenheid van onze klanten.
ISO-27001
ISO 27001 is dé internationale norm voor informatiebeveiliging. In het kader van de algemene bedrijfsrisico’s specificeert ISO 27001 de eisen voor het vaststellen, implementeren, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een gedocumenteerd Information Security Management System (ISMS). Met dit certificaat toont Unica ICT Solutions aan dat het bedrijf zich bewust is van beveiligingsrisico’s en dat de huidige werkwijzen ten aanzien van beveiliging constant onder de loep worden genomen. We gaan dus zeer zorgvuldig om met (vertrouwelijke) gegevens van klanten.
ISO-20000
ISO 20000 is dé internationale standaard voor IT-servicemanagement. De standaard bevat procesbenadering ten behoeve van het opzetten, implementeren, monitoren, onderhouden en verbeteren van een IT-Servicemanagementsysteem. De certificering geeft aan dat Unica ICT Solutions processen op het gebied van onder andere incidentmanagement, probleemmanagement, changemanagement en support goed geborgd en gestandaardiseerd heeft binnen de organisatie.
ISAE-3402
In deze internationale standaard voor de rapportage van uitbestede processen, wordt gedetailleerd beschreven op welke manier uitbestede processen worden beheerst. Alle dienstverlening vanuit de datacenters van Unica ICT Solutions worden verantwoord in een rapport aan de organisatie die gebruikmaakt van de diensten. Hiermee is Unica ICT Solutions in staat om te rapporteren over de risico’s, doelstellingen en processen die zij als serviceorganisatie voor haar klanten uitvoert. Om de kwaliteit te waarborgen, wordt de interne beheersing continu voorzien van audits.