Als werkvoorbereider of (buitendienst)planner sta je met veel verschillende lijntjes in contact. In de drukte van je werkdag is het bewaken van een up-to-date overzicht dan niet altijd even makkelijk. Waar is de monteur en hoe ver is deze met de reparatie, het onderhoud of de installatie? Wanneer kun je de monteur inplannen voor een volgende opdracht? En welke met de juiste skills en certificaten beschikbare monteur kun je naar die ene storing sturen? Zo heb je dagelijks te maken met uitdagingen in alle soorten en maten.
Het liefst heb je continu overzicht, heb je 24/7 een betrouwbaar beeld van welke monteur waar zit en wat de precieze taken zijn in je agenda als buitendienstmedewerker. En de mogelijkheid om efficiënter je werk kunnen doen en je klanten nog beter van dienst te zijn zou dan ook wel erg prettig zijn. Maar hoe bereik je dat?
Navigeer naar succes met efficiënte buitendienst-processen
Jouw klanten voorzien van de beste service én efficiënter werken, het zijn maar enkele van de voordelen die Microsoft Dynamics 365 Field Service jou kan bieden in jouw uitdagende werk als werkvoorbereider, buitendienstmedewerker of (buitendienst)planner. Het biedt jou álle noodzakelijke en klantgerelateerde activiteiten én functionaliteiten, op één platform en binnen één omgeving. Zo is het ook jouw ideale planning & scheduling tool voor bijvoorbeeld monteurs. Doordat het volledig aanpasbaar en configureerbaar is, kan het tot in detail afgestemd worden op jouw business.
Als cloudbased oplossing is jouw mobiele app voor field service overal en altijd toegankelijk. Vanaf elk device is het ideaal te gebruiken voor kleine maar ook grote organisaties. Doordat Dynamics 365 Field Service gebruik maakt van AI, benut jij data maximaal met geavanceerde analyses, voorspellende inzichten en rapportages. Zo kun jij als ‘achteruitkijkspiegel’ niet alleen de historie analyseren, maar ook op basis van de beschikbare data onderbouwde trends en toekomstige beslissingen nemen om klantrelaties te verbeteren. Laat onze experts jou helpen met het zetten van de volgende stap in jouw field service processen.
Microsoft Dynamics 365 Field Service; van dagelijkse chaos naar fris overzicht
Efficiënt plannen van onderhoudscontracten, services, reparaties en storingen
Inzicht in servicehistorie en voorraden (ook onderdelen in bijvoorbeeld de servicebus)
Overal, altijd op ieder device; real-time informatie over klanten, servicegeschiedenis, productinformatie en meer
Van kostenafdeling naar profit center met gestroomlijnde communicatie
Blik op de toekomst en trends uit jouw service met Artificial Intelligence
Hoe Aqualab Zuid buitendienst-processen optimaliseert met Dynamics
Het waterlaboratorium Aqualab Zuid levert een belangrijke bijdrage aan de beschikbaarheid van veilig en gezond water. Medewerkers controleren naast routinematig ook ad hoc de waterkwaliteit en testen met een groot en uitlopend klantenbestand vele soorten monsters. De grote wens lag er om het buitenwerk te optimaliseren, maar om dat te doen moest eerst het planproces geautomatiseerd worden. Albert van Wijk, teamleider buitendienst bij Aqualab Zuid, vertelt hoe alle buitendienstmedewerkers nu efficiënt kunnen werken met Microsoft Dynamics 365 Field Service.
Stel je vraag, vertel je verzoek of leg je uitdaging voor aan onze specialisten
Op zoek naar één pakket waarmee jouw buitendienstmedewerkers en -planners maximale grip en controle in handen hebben? Of misschien maak je al gebruik van een Dynamics-applicatie en wil je deze juist uitbreiden met Field Service? Onze specialisten helpen je graag. Wat je vraag, uitdaging of verzoek ook is, laat ons jou meenemen in de wereld van digitale mogelijkheden.
Laat hieronder je gegevens achter, onze Dynamics-specialist Hans Odink staat samen met zijn team voor je klaar!