Copilot, het is niet zomaar een hulpmiddel. Het is een krachtige assistent die perfect samenwerkt met Dynamics Business Apps om taken te automatiseren, inzichten te bieden en besluitvorming te verbeteren. In een nieuwe blog neemt onze Principal Solution Architect en expert op het gebied van Microsoft Dynamics, Michèl Prinsen, je mee door de belangrijkste aspecten. Hij vertelt je meer over hoe Copilot jouw organisatie kan transformeren binnen Dynamics 365 Sales en Customer Service.
Automatiseren van repetitieve taken
Eén van de grootste voordelen van Copilot is de mogelijkheid om repetitieve taken uit handen te nemen. Stel je voor dat je als salesmedewerker dagelijks talloze e-mails moet opstellen, vergaderingen moet samenvatten en content moet genereren. Taken die veel tijd in beslag nemen en vaak als eentonig worden ervaren.
Met Copilot behoren deze uitdagingen tot de verleden tijd; moeiteloos worden je e-mails opgesteld, de vergaderingen voor je samengevat en relevante content ook nog voor je gegenereerd. Dit bespaart niet alleen kostbare tijd, maar zorgt er ook voor dat je je als commercieel medewerker kunt richten op belangrijkere taken. Taken die meer waarde toevoegen aan jouw organisatie.
Efficiënter omgaan met klantvragen
Binnen Customer Service speelt Copilot een cruciale rol in het sneller oplossen van klantvragen. Zo kunnen specifieke Copilot ‘agents’ gebruikt worden om interne en externe stakeholders te ondersteunen. Een agent is een Copilot met een specifiek doeleinde. Een voorbeeld daarvan is een agent die op een website de binnenkomende klant- of servicevragen behandeld. Deze agent heeft specifieke toegang tot bijvoorbeeld kennisartikelen binnen Dynamics Customer Service zodat meldingen vaak al, zonder interactie met een daadwerkelijk persoon, opgelost kunnen worden. Resultaat? Een snellere afhandeling van vragen én een hogere klanttevredenheid.
Voor servicemedewerkers zelf analyseert Copilot binnenkomende vragen en biedt daarvoor direct suggesties voor antwoorden. Hierdoor hoef je, in je zoektocht naar de juiste informatie, niet langer handmatig door verschillende bronnen te bladeren. Dit efficiënte proces zorgt voor een snellere en nauwkeurigere klantenservice. Om het wat tastbaarder voor je te maken, schets ik graag een voorbeeld.
Een potentiële klant is op zoek naar een partij voor goede, kwalitatieve koffiemachines op hun kantoorlocatie en heeft 100 medewerkers in dienst. De contactpersoon daar kent iemand bij een leverancier en stuurt een e-mailbericht of ze iets in zijn zoekvraag kunnen betekenen. De eerste stap voor is een lead aanmaken in Dynamics 365 Sales, via Copilot. Want in Outlook heb je natuurlijk het e-mailbericht én de koffiemachineleverancier gebruikt Copilot, dus dat is met een paar kliks razendsnel geregeld. Het gesprek met de daaropvolgende Teams-call met de potentiële klant wordt automatisch samengevat én toegevoegd aan Dynamics. Handig, want zo kan de leverancier zich volledig op het gesprek richten. Nu de leverancier de wensen van de potentiële klant weet, kan er een offerte gemaakt worden. Copilot maakt automatisch een geschikte tekst en de offerte wordt verstuurd vanuit Dynamics en ook getekend toegevoegd. Vanuit Dynamics Field Service wordt de installatie van de verkochte koffiemachine ingepland en doorgezet naar de beschikbare installateur, die er een werkorder van ontvangt in de mobiele Field Service app die automatisch ook is toegevoegd aan Outlook. Na een tijd heeft de klant een probleem met een onderdeel en neemt daarvoor contact op met de leverancier via de virtual agent van Copilot, die direct een tijdelijke workaround voorstelt. De klant is voor nu geholpen maar Customer Service pakt het verder op om een definitieve oplossing te bieden.
In dit proces maakt de koffiemachineleverancier optimaal gebruik van Dynamics 365 in combinatie met Copilot. Zo besparen ze heel veel tijd, is het volledige proces geborgd en gearchiveerd en is de klanttevredenheid ook nog eens hoog.
Inzichten bieden en besluitvorming verbeteren
Een ander belangrijk aspect van Copilot is het vermogen om waardevolle inzichten te bieden die de besluitvorming verbeteren. Het analyseert je data binnen no-time en vertaalt het voor je naar praktische aanbevelingen. Of het nu gaat om verkooptrends, klantgedrag of prestatiestatistieken, Copilot zorgt ervoor dat je altijd over de meest actuele en relevante informatie beschikt.
Deze inzichten helpen managers en medewerkers om beter geïnformeerde beslissingen te nemen, waardoor de volledige efficiëntie van de organisatie toeneemt. Bovendien maakt Copilot het mogelijk om snel in te spelen op veranderende omstandigheden en helpt het om zo een concurrentievoordeel te behalen.
De toekomst van jouw organisatie
Met slimme AI-tools zoals Copilot stoom je jouw organisatie klaar voor de toekomst. De mogelijkheden zijn eindeloos en de voordelen zijn duidelijk: tijdsbesparing, verbeterde klanttevredenheid, en beter geïnformeerde besluitvorming. Copilot helpt je niet alleen om de huidige processen te optimaliseren, maar bereid je ook voor op toekomstige uitdagingen.
In de dynamische en snel veranderende wereld van vandaag is het essentieel om gebruik te maken van de nieuwste technologieën. Copilot biedt precies dat: een innovatieve oplossing die jouw bedrijfsprocessen naar een hoger niveau tilt en je helpt om voorop te blijven lopen in de markt.
Wil je meer weten over hoe Copilot jouw organisatie kan helpen? Neem dan contact op met ons team en ontdek de mogelijkheden die deze slimme AI-tool te bieden heeft.
