Klanten verwachten vandaag de dag ontzettend veel, maar hoe vervul je die verwachting?
Eén beleving en alles zoveel mogelijk digitaal, dat is wat klanten tegenwoordig verwachten. Als organisatie moet je je snel kunnen aanpassen om zo direct in te kunnen spelen op de vraag van de klant. Je wilt alle interacties met jouw klanten en prospects centraliseren, want met al die verschillende systemen waar je nu vaak gebruik van maakt wordt het bijna onmogelijk een bepaalde zoekwijze te hanteren. Hoe zorg je ervoor dat je altijd in control blijft?
Data moet altijd en overal toegankelijk zijn en data wil je gemakkelijk uit kunnen wisselen met andere afdelingen binnen je organisatie. Maar de meest actuele data is vaak lastig te vinden door een wirwar aan plekken waar data wordt geplaatst. En als je dan eindelijk data hebt kunnen vinden die voor jou actueel lijkt, is deze in een ander systeem net bijgewerkt door een collega die gevolgen hebben voor het bericht dat jij net hebt verstuurd richting een klant. Gevolg; de verwachting van de klant wordt naar beneden in plaats van naar boven bijgesteld. Klanten verwachten een naadloze, actuele ervaring, en die heb jij net niet kunnen leveren doordat je niet beschikte over de meest actuele data.
Met Microsoft Dynamics for Sales en Dynamics for Marketing wordt het voor jouw organisatie wél mogelijk in te spelen op de meest actuele data met vervolgens persoonlijke beleving en juiste benadering van jouw klanten. Daarmee help je potentiële kopers in hun reis naar een passend product of een passende dienst. Verkopers ondersteun je optimaal met het verkoopproces, maar ook help je potentiële kopers met hun koopproces. Het 360 graden beeld geeft jou een realtime overzicht van alle klantactiviteiten, waardoor je sneller in kunt spelen op de behoeftes van jouw klanten. Je hebt alles overal beschikbaar in één portaal. Jouw klanten bied je één beleving, waardoor de klantreis eenvoudig en duidelijk wordt.
Daarna verhoog je ook nog eens de productiviteit van je medewerkers doordat werkelijk álle interacties met je klanten en prospects gecentraliseerd zijn. Je hebt dus sneller overzicht in de pipeline en kunt taken automatiseren met diverse workflows. Kortom: altijd in control kunnen zijn op je klanten en ze via verschillende manieren en kanalen bedienen vanuit één klantbeleving.
Over Teun
Teun’s jarenlange ervaring in het definiëren en uitvoeren van IT-gedreven strategieën en doelstellingen deed hij op vanuit verschillende rollen in de IT-wereld. Zo kent hij de processen van de diverse afdelingen binnen organisaties als geen ander en heeft hij een grote passie voor het begrijpen van de bedrijfsstrategie, (IT) visie en de bijbehorende processen. Samen met klanten en collega’s richt hij zich op het maken van de vertaling naar de inzet van software in het applicatielandschap om deze processen te automatiseren en digitaliseren. Hij krijgt energie van het werken met een team om zo de bedrijfsontwikkeling en digitale innovatie te stimuleren en de juiste oplossingen aan te kunnen dragen waar organisaties verder mee kunnen. Alles met als doel om vertrouwde partnerschappen op te bouwen, met alle niveaus binnen een (klant)organisatie.