Inkoopfactuur – adressering en verzending | Unica

Inkoopfactuur – adressering en verzending

Inkoopfactuur – adressering en verzending

  1. U neemt als crediteur de wettelijke factuurvereisten in acht.
     
  2. U vermeldt de referenties van Unica op de juiste manier op de factuur:
    • Projectfacturen: inkoopordernummer. Deze gegevens staan ook vermeld op onze inkooporder die aan u vooraf aan levering of uitvoering moet zijn verstrekt.
    • Kostenfacturen: besteller + de kostenplaats
       
  3. Unica bewaakt de voorschriften die de Wet Ketenaansprakelijkheid en Inlenersaansprakelijkheid stellen aan de factuur, o.a. relevant voor onderaannemers:
    • BTW verlegd? Vermeldt u dan het Unica BTW-nummer op de factuur
    • Werkbon als bijlage factuur
    • Mandagregister als bijlage bij factuur
       
  4. U kunt de PDF-factuur rechtstreeks indienen bij inkoopfactuur@unica.nl. (Word- of Excel-bestanden worden niet in behandeling genomen).
     
  5. U stuurt per e-mail één factuur. 
     
  6. U stuurt de factuur en de bijbehorende bijlages in één bestand. Meerdere PDF-bestanden in één e-mailbericht kunnen niet door ons worden verwerkt.
     
  7. Geen bijlages in separate mails sturen.
     
  8. U stuurt geen verkoopvoorwaarden, algemene leveringsvoorwaarden, reclame uitingen, etc. als aparte bijlage met uw e-mail mee.
     
  9. Vanaf 1 januari 2020 accepteert Unica geen papieren facturen meer. Kan uw computersysteem geen digitale factuur inclusief bijlagen genereren, digitaliseert dan zelf de papieren factuur en eventuele bijlagen.