Inkoopfactuur – adressering en verzending
Inkoopfactuur – adressering en verzending
- U neemt als crediteur de wettelijke factuurvereisten in acht.
- U vermeldt de referenties van Unica op de juiste manier op de factuur:
- Projectfacturen: inkoopordernummer. Deze gegevens staan ook vermeld op onze inkooporder die aan u vooraf aan levering of uitvoering moet zijn verstrekt.
- Kostenfacturen: besteller + de kostenplaats
- Unica bewaakt de voorschriften die de Wet Ketenaansprakelijkheid en Inlenersaansprakelijkheid stellen aan de factuur, o.a. relevant voor onderaannemers:
- BTW verlegd? Vermeldt u dan het Unica BTW-nummer op de factuur
- Werkbon als bijlage factuur
- Mandagregister als bijlage bij factuur
- U kunt de PDF-factuur rechtstreeks indienen bij inkoopfactuur@unica.nl. (Word- of Excel-bestanden worden niet in behandeling genomen).
- U stuurt per e-mail één factuur.
- U stuurt de factuur en de bijbehorende bijlages in één bestand. Meerdere PDF-bestanden in één e-mailbericht kunnen niet door ons worden verwerkt.
- Geen bijlages in separate mails sturen.
- U stuurt geen verkoopvoorwaarden, algemene leveringsvoorwaarden, reclame uitingen, etc. als aparte bijlage met uw e-mail mee.
- Vanaf 1 januari 2020 accepteert Unica geen papieren facturen meer. Kan uw computersysteem geen digitale factuur inclusief bijlagen genereren, digitaliseert dan zelf de papieren factuur en eventuele bijlagen.