Technisch dienstverlener Unica heeft zich deze maand als sponsor verbonden aan het Nationaal Militair Museum. In dit museum staat de betekenis van de krijgsmacht voor Nederland in het heden, verleden en de toekomst centraal. Het museum in Soest belicht dat aan de hand van verhalen, activiteiten en actuele exposities die bezoekers bijblijven.
De sponsorovereenkomst werd eerder deze maand getekend tijdens een bijeenkomst met alle nieuwe sponsoren van het museum. Volgens John Quist, CEO van Unica, past de ondersteuning van de culturele instelling goed bij het bedrijf. “Veiligheid is een van de gebieden waarin wij oplossingen bieden, onder meer voor het Ministerie van Defensie. Deze sponsoring is voortgekomen uit de contacten met het ministerie, maar de doelen van het museum passen ook goed bij zaken die wij belangrijk vinden, zoals verbinding, onderwijs en historisch besef. In het museum komt goed tot uiting dat de krijgsmacht een belangrijke rol speelt in de veiligheid van alle Nederlanders”, licht hij toe.
Paul van Vlijmen, directeur van het Nationaal Militair Museum, is blij met de ondersteuning vanuit Unica: “Wij willen het militaire verhaal en het verhaal van militairen een plek geven in publieke discussies door zoveel mogelijk mensen de krijgsmacht te laten beleven. Oorlog en conflict zijn onlosmakelijk verbonden met de wereld waarin we leven. Ons museum maakt de betekenis van de krijgsmacht duidelijk. De sponsors leveren een belangrijke bijdrage om dit verhaal te kunnen blijven vertellen.”
Behalve Unica hebben zich nog vijf andere bedrijven als sponsor verbonden aan het Nationaal Militair Museum. De sponsorovereenkomsten zijn aangegaan voor een periode van drie jaar.
Alle nieuwe sponsors van het Nationaal Militair Museum, met v.l.n.r. Wido van de Mast, Peter-Paul Zwanikken, Chris Westers (M2M Blue/Bondix), John Quist (Unica), Reinoud Weijmans (AET Europe), Paul van Vlijmen (directeur NMM), Hans Hillen (voorzitter Raad van Toezicht NMM), Ellis Drieënhuisen, Peter Scheltus (IFS EOI) en Marcel Aldewereld.