Unica daagt partners uit met Innovation Challenge | Unica

Unica daagt partners uit met Innovation Challenge

Unica daagt partners uit met Innovation Challenge


Unica daagt partners en leveranciers uit om innovatieve ketenconcepten te ontwikkelen voor belangrijke uitdagingen in de markt. Tijdens een speciale partnermiddag die Unica vorige week voor zijn preferred suppliers hield, werd de Unica Innovation Challenge gelanceerd. Daarmee stimuleert de technisch dienstverlener zijn ketenpartners om nieuwe initiatieven op het gebied van duurzaamheid, productiviteit en connectiviteit te ontplooien. 

Dik Geelen opent de partnermiddag van Unica

De Innovation Challenge is een initiatief van de procurement & supply chain afdeling, in samenwerking met het Unica Innovation Center. Deze aparte divisie richtte Unica in maart op om samen met partners en klanten de innovatiekracht te vergroten. Voor het beste voorstel van de Innovation Challenge stelt het Unica Innovation Center een investeringsbudget van € 50.000,- beschikbaar. De winnende partij doet dezelfde investering, waarmee zowel Unica als zijn partner een commitment aangaan voor de realisatie van de voorgestelde innovatie.

Nieuwe dimensie
“Het samenwerken met ketenpartners is essentieel voor ons succes. We hebben met veel partijen al jarenlang uitstekende samenwerkingsverbanden. Door samen te innoveren geven we daar een nieuwe dimensie aan. Met de Innovation Challenge prikkelen we de partijen om ons heen om samen met ons buiten de gebaande paden te denken”, verduidelijkt Dik Geelen, directeur procurement & supply chain bij Unica.

Sem Dijkema gaf een toelichting op het Unica Innovation Center

De partners van Unica krijgen twee maanden de tijd om een voorstel te doen voor een innovatieve oplossing op het gebied van duurzaamheid, productiviteit of connectiviteit. Inzendingen kunnen tot en met 15 juli worden gestuurd aan het Unica Innovation Center. In augustus worden de ingediende voorstellen beoordeeld en de drie beste ideeën geselecteerd. Na de zomer volgt een presentatiemiddag waarop de drie kandidaten hun ideeën toelichten aan een afvaardiging van het Unica Innovation Center en specifieke kennishouders binnen het bedrijf. De winnaar krijgt een aantrekkelijk investeringsbudget.

Enkele deelnemers aan de Unica Partnermiddag

Partnermiddag
De lancering van de Unica Innovation Challenge vond plaats op een speciale partnermiddag, die in het teken stond van duurzaamheid en innovatie. Vanuit Unica deelden Arjen Leenhouts (Unica Energy Solutions), Martin Misseyer (CIO van Unica) en Sem Dijkema (Unica Innovation Center) hun inzichten met de aanwezige preferred suppliers. Marc van Rooij, president van Shimano Europa, sloot de partnermiddag af met een verhaal over zijn ervaringen met duurzaamheid en innovatie.