Unica benoemt Susan de Vree als Directeur Marketing & Commercie | Unica

Unica benoemt Susan de Vree als Directeur Marketing & Commercie

Unica benoemt Susan de Vree als Directeur Marketing & Commercie


Technisch dienstverlener Unica heeft Susan de Vree per 1 maart 2024 benoemd tot Directeur Marketing & Commercie. De 46-jarige De Vree wordt in die functie verantwoordelijk voor de centrale commerciële strategie en de corporate marketing & communicatie activiteiten van Unica, dat met ruim 3.700 medewerkers tot de grootste technisch dienstverleners van Nederland behoort.
 

Afbeelding
Susan de Vree

De afgelopen drie jaar gaf Susan de Vree als commercieel directeur leiding aan de divisie Energie van GP Groot. Dit onderdeel levert energie voor mobiliteit en draagt bij aan de energietransitie met oplossingen voor duurzaam vervoer, zoals laadoplossingen, synthetische diesel en waterstof. Ze was in die functie verantwoordelijk voor de verkooppunten, het partnernetwerk, klantenservice, business development, de technische afdeling onderhoud en projecten en marketing. Daarvoor begeleidde ze als Change Manager een jaar lang de commerciële hervorming van Teeling Petfood. Voor die transformatieopdracht werkte ze meer dan 15 jaar voor snoepfabrikant Perfetti van Melle, waar ze verschillende sales- en business development functies bekleedde en in de laatste jaren verantwoordelijk was voor de sales & marketing van het duty free kanaal. De Vree volgde een masterstudie Economie in Groningen, waar ze eerder een bachelor Management, Economie en Recht met een specialisatie in vastgoed behaalde.

Impact van technische dienstverlening
In haar functie als Directeur Marketing & Commercie bij Unica krijgt ze de kans om de commerciële slagkracht van de bedrijvengroep verder te versterken. “In de energiesector heb ik ervaren wat de impact is van technische dienstverlening. In deze nieuwe functie heb ik een geweldige uitdaging gevonden om me daar verder in te verdiepen. Unica is actief in hele interessante domeinen en segmenten en heeft enorm veel ambities. Door de commerciële samenwerking binnen de organisatie te stimuleren wil ik daar een bijdrage aan gaan leveren. Ook van de cultuur en de mensen die ik tot dusverre heb ontmoet krijg ik veel energie”, zegt De Vree over haar aanstelling.

John Quist, CEO van Unica, ziet uit naar de komst van de nieuwe Directeur Marketing & Commercie. “Door intensiever samen te werken kunnen we met onze diensten nog meer impact maken op de maatschappelijke uitdagingen waar we voor onze klanten aan bijdragen. We willen met alle bedrijven waar Unica uit bestaat graag het verschil maken. Ik ben er van overtuigd dat Susan daar een impuls aan kan geven.”