
Technisch dienstverlener Unica heeft Caroline Fluit (48) per 1 april benoemd tot commissaris. Caroline brengt brede bestuurlijke ervaring mee en heeft veel kennis van digitale technologie en de inzet van data, een gebied waarin Unica veel investeert.
Na studies technische wiskunde en werktuigbouwkunde werkte Caroline ruim 10 jaar in de techniek, voordat ze haar focus verlegde naar de digitale wereld. Ze werkte onder meer 10 jaar voor Albert Heijn, waar ze verantwoordelijk was voor e-commerce, klantloyaliteit en data & analytics. Daarna was ze ruim drie jaar actief voor IKEA, waar ze wereldwijd verantwoordelijk was voor de digitale klantstrategie, e-commerce en het loyaliteitsprogramma. Sinds januari van dit jaar is Caroline Director Digital Commerce bij bloemenexporteur OZ-Hami, een onderdeel van de Dutch Flower Group. Ze is tevens commissaris bij BDR Thermea Group en zit in de Digital Advisory Counsel van Avery Dennison, een Amerikaanse marktleider op het gebied van RFID-toepassingen voor de verpakkingsindustrie.
Caroline is enthousiast om als commissaris te gaan bijdragen aan de ontwikkeling van Unica. “Het is een mooi, technisch bedrijf met hele tastbare oplossingen. Ik zie veel kansen voor Unica op het gebied van data en technologie en verwacht met mijn perspectief waarde te kunnen toevoegen aan het bedrijf.”
Naast Caroline bestaat de Raad van Commissarissen van Unica uit Michiel Jaski (voorzitter), Henk ten Hove, Luc Hendriks en John Quist.